neljapäev, 28. veebruar 2013

Sama päev, erinev vaatepunkt



Kui ma kooli kõndisin, paistis tumesinises taevas säravkollane päike, mis mulle otse silma hiilgas. Ja seal, täpselt nagu päikese sees, nägin ma musta siluetti. Mu süda ütles, et see on tema. Tema, minu elu armastus – Fernando. Me jalutasime koos kooli uksest sisse. Kõik need kadedad tüdrukud, kes annaksid kõik, et minu asemel olla, ja poisid, kes kadetsevad teda, Fernandot, vahtisid meid ahnelt lõõmavate silmadega. Jah, me oleme ilusaim paar koolis. Me oleme kokku loodud. Kui ta räägib, panevad tema talvekülmast punetavad põsed ja roosakad huuled ming lihtsalt kihelema. Ja siis, täpselt siis, kui kõik nii ilusaks muutus, kõlas see heli... Koolikell. 
***
Hommik. Jälle üks jube ja kõle talvepäev, mil ma pean Fernandot nägema. Ta meeldib mulle, kuid ma pole nii ilus, nagu tüdrukud tema ümber. Alati pean ma kooli sisenema üksi, sest ma ei saa eriti kellegagi läbi –  olen teistsugune. Vahetunnipiinad lõpetab koolikell. Heli, mis päästab mind üksindusest ja teiste jõllitavatest pilkudest. 
***
Tõusin varakult, et minna sellesse lagunevasse kollase värviga vanglasse, mida kutsutakse ka kooliks. Tänavale astudes vuhises mulle vastu külm tormituul, vihm piitsutas armutult mu nägu. Möödusin kuivanud pärnast, mille otsas süsimusta sulestikuga kaaren oma võigast laulu kraaksus. Tänavanurgal kaklesid kaks räpast kärntõves hulkuvat koera hallitanud vorstijupi pärast. Bussipeatusest möödudes nägin Fernandot. Ta istus seal nagu alati, suits ees ja viinapudel kõrval, pühkides nina oma räpasesse varrukasse. Kärbsed ronisid mööda tema nägu ja käsivarsi, kuid Fernando ei paistnud sellest hoolivat. Möödusin temast ettevaatlikult, et lõpuks ometi jõuda sellesse rõskesse külmade kivipõrandatega majja, kus rõõm ja naer kaugele selja taha jäävad. 
(Merili ja Helve, 8.a)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar