2. korruse koridoris olid huvitavamad jutud ja põnevamad pildid III veerandi lõpunädalal kõigile vaadata. |
Siis me tegime etteütlust, sest mis oleks emakeelenädal etteütluseta?
Tublimatest tublimad olid Tanel 9.a klassist ja Hanna 6.a klassist, kes tegid mõlemad etteütluses vaid ühe vea. 2014. aasta etteütlust kirjutas 215 õpilast. Emakeeleõpetajad parandasid töödes kokku
üle 8000 vea, mis tähendab, et
keskmiselt oli ühes töös umbes 38 viga.
Stiilinäide 5. klassi õpilaselt |
Mõista-mõista,
mis sõnu on õpilased silmas pidanud, kui nad kirjutasid nii:
· Õlumpia,
Tali-Olümpia
mängud, taliolümpjamängud, olümpiiamängud, ülümpia, olümpiamängud, olümbaja
· Fedöratsioonis,
fedoratsioonis, veberatsioonis, füderatsioonis, põderatsioonis,
feteratsioonis, federatzioonis
· Krandioossemaid,
krantioosemiad, religioosemad, krandejoošeimad, gandioosseimad, kradiooseimad,
krandiootsemad, kratioosemad
· Korrupatsioon,
korruktsioon, koruksoon, korptsioon, korupsoon, koruutsioon, konkuksioon,
korruptšioon, gorrubtsioon, korrutsoon, koorubsoon, koripsoon
· Bolkoteerida,
komputeerida, kaoteerida, voikodeerida, poipudeerida, poikteriida,
kaoteerida, poigateerida
· Venelastest
turvamendid
· Paraleer
slaalom, parraller slaalom, pareelslaalom, paralaleelšlaalom,
balalaleend
slaalom
· Infraskultuuri,
infraskurduuri, infastruktoor,
impraskruptuur, infraktruur, infratukstuur, infrastrugduuri,
inflaste kultuuri, infrastruktutti, imfraasturi, infostruktuuri,
infraskurtuuri, ifraskonduuri
Finanstiseptiini,
vedanstistsipliini, finanss tsisipliin, finanstisispliini, finanz
tsipiliini, el nanss ditsisliile, vinants tissipliini, finansstisipliini,
finasfistitliini
|
· Kahekobi,
kahepopi
· Šotšhi,
Šotchi
· Beenve,
peen-vee, beemee, BEM, beemv, beemwe, benve
Emakeelenädalal käisime ERMis ehk Eesti Rahva Muuseumis. 4.-9. klassi õpilased osalesid töötubades ja loodetavasti said nii mõnegi tarkuse nimede ja kõnekäändude kohta. ERMis käisime 9.b klassiga uuesti ka maikuus, sest 16. mail kell 16 avati seal pikalt ette valmistatud näitus #Niisamalinnas. Üheksandikud andsid oma panuse interaktiivsesse linnalaste ja -noorte teemalisse näitusse. Ja trükimuuseumisse näituseplakateid valmistama jõudsime nendega samuti.
Kuuendikud on teinud tasemetöö - enamasti headele ja väga headele tulemustele, üheksandikud valmistuvad lõpueksamiks... Ja kõik kibelevad suvele vastu. Et saaks hullupööra palju lugeda või siis hullupööra paljust lugemisest vabaks.
K. J., K.K., R.G.
Emakeelenädalal käisime ERMis ehk Eesti Rahva Muuseumis. 4.-9. klassi õpilased osalesid töötubades ja loodetavasti said nii mõnegi tarkuse nimede ja kõnekäändude kohta. ERMis käisime 9.b klassiga uuesti ka maikuus, sest 16. mail kell 16 avati seal pikalt ette valmistatud näitus #Niisamalinnas. Üheksandikud andsid oma panuse interaktiivsesse linnalaste ja -noorte teemalisse näitusse. Ja trükimuuseumisse näituseplakateid valmistama jõudsime nendega samuti.
Kuuendikud on teinud tasemetöö - enamasti headele ja väga headele tulemustele, üheksandikud valmistuvad lõpueksamiks... Ja kõik kibelevad suvele vastu. Et saaks hullupööra palju lugeda või siis hullupööra paljust lugemisest vabaks.
K. J., K.K., R.G.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar