neljapäev, 24. jaanuar 2013

Kirjandusvoolud

8. klass võttis kahetunnise tööga kokku kaks kirjandusvoolu: romantismi ja realismi. Arvutiklassis käepäraste vahendite abil lahendatavate ülesannete hulka kuulus ka vähemalt 50-sõnaline kirjandusvoolule omaste tunnustega jutukese "Päev" kirjutamine. Kuna kogu töö võttis arvatust rohkem aega, kõik loovülesandeni ei jõudnud.
Siinkohal aga valminud jutukesed. PS Lood on muutmata kujul!

K.J.
Poisid läksid metsa mängima. Nad jooksid palju ja väsisid ära. Hiljem kuulsid kuidas loomad hakkasid karjuma. Poisid istusid kändude peal ja nägid kuidas loomad jooksid nende eest mõõda. Loomi tuli aina rohkem ja  nad olid tirinud ühe poisi endaga kaasa. Teised poisid jooksid hirmust minema. Poiss kes tiriti loomade poolt kaasa, elas loomadega mitu aastat ja õppis nende keelt rääkima. Loomad panid poisile nimeks Maungli.

Minul juhtus 2 nädalat tagasi õnnetus, käisin batuudikeskuses ning hüppasin vastu kaitse riba ja hüppeliigese side rebenes ning jalg pandi 3 nädalaks kipsi. Kips on veel 1 nädal ja siis võetakse ära kui öeldi, et selline vigastus paraneb vähemalt pool aastat.

Elas kord üks Peeter . Tal oli olemas suur suur mõõk. Millega ta hävitas suure draakoni ja päästis lõksus oleva naise. Pärast naise päästmist nad läksid koos lossi. Kuningas maksis Peetrile 1000 eurot. Kuid naisele hakkas Peeter meeldima ning nad pidasid suure pulma Peetri saadud rahaga. Nad olid elu lõpuni rõõmsad.

On päev mil kuningas kõnnib aias ja järsku kukub ta auku. Kuningas hõikab appi kuid keegi ei tule appi. Ja kuningas tüdineb appi hüüdmisest ja ta hakkab ise tegutsema. Ta hakkab üles ronima ja ta pääseb lõpuks august välja ja ta on elus ja terve.

Oli tavaline päev kui kõndisin mööda suurt ja paksu metsa. Korraga kõndides kukkusin auku ja  tuli üks naine ja päästis mu august redeliga. Ta suudles mind saatis kodu ja andis mulle palju kulda ja karda mis säras nagu päike taevas. Ta rääkis mulle oma elust ja olust. Siis ta lahkuski.

Hommikul puhus külm tuul ja väljas liikusid salapärased varjud . Ärkasin sellepeale ,et tuul vilistas ja tahtis mulle nagu midagi öelda. Väga pime oli ja mulle tundus ,et salapärane must kass on minu kõrval ja tahab ,et ma läheksin temaga kaasa . Mulle tundus ,et see kass on mind juba kaua jälginud .

Reedel kell 13.57 sattusin ma autoga avariisse. Mina jäin ellu, aga mu poeg Villi ja Abikaasa Mari hukkusid teel haiglasse. Ma armastasin Mari väga. Alati tundus mulle, et ta on teistest palju erinevam ja hoolivam.Mu poeg, alati võisin temaga rääkida ükskõik mida ning kõik need jutud jäid meie kahe vahele.Me olime parajasti teel kaubamajja, et osta pidulikke riideid pulmade jaoks. Parajasti pidid tulema meie sugulaste pulmad.

Ilm näis vastavat minu pahurale tujule. Taevast sajas alla pakse vihmapiisku ja teevad mind läbimärjaks. Aga mina ei tee teist nägu. Mitte peale seda mis just juhtus. Ega hullemaks minna ei saa ju. Või mis? Põrkasin vastu kedagi ja kukkusin peaaegu maha. Tore, mul on nüüd muhk ka peas.



Oli ilus lõuna kui ma istusin Vilde kohvikus ja maitsesin magusat kooki. Äkki istus minu kõrval noor daam. Daam küsis luba istumiseks. Ma olin sellega täitsa nõus.

Me olime väljas, pimedas. Kõndisime paar meetrit enne kui hakkasime kuulma imelikke hääli. Me hakkasime vaikselt kartma ja hakkasime jooksma. Me jooksime liiga kiiresti ja üks poiss kukkus, jalg oli verine. Järgmine päev läksime koos selle poisi arsti juurde ja talle oli minna operatsioonile. Ta käis seal ära ja ta oli enda ruumis, puhkas operatsioonist. Me ootasime ,kuna ta üles ärkab ja rääkisime temaga. Poiss pidi olema haiglas paar päeva, me käisime tal iga päev külas. Paar kuud hiljem oli ta jalg paranenud ja sai jälle meiega koos joosta. 

Maailm hakkab lõppema. Ressursid hakkavad maalt kaduma. Keegi ei suuda enam päästa Maad mis jääb järjest tühjemaks. Kõik on inimeste süü nemad raiskasid maale kingitud maavarad ! Varsti kaovad maalt ka inimesed sest millest nad elavad kui maavarad hakkavad otsa saama ! Varsti tulevad Maale elama teisest planeedilt tulnud olendid.

Tavaline inimene jalutab metsas ringi ja järsku kukkus ta auku. Ta murdis jala- ja käeluu. Ta vajas kohest abi kuid kedagi ei olnud lähedal ja ta oli augus kaks päeva. Kuni keegi talle appi tuli ja ta päästis inimese august .ta viidi kohe haigla ja talle tehti uuring.

Kõndisin metsas oli tavaline päev kui kõndisin mööda suurt ja paksu metsa. Korraga kõndides kukkusin auku ja augus oli palju madusid. Maod salvasid mind ma kukkusin pikali ja ma ei saand hingata ma proovisin välja roomata aga ei suutnud...

Ühel kevad hommikul läks Peeter õue, et hingata värsket õhku kui ta märkas midagi. Ta nägi ühte väikest kassipoega ja ta oli nii abitu ja Peeter otsustas selle pisikese kassipoja enda juurde võtta elama. Algul mõtles Peeter, et ta võtab kiisu enda juurde paariks päevaks, aga kiisu sai talle kalliks ja jättis kassi endale.

Reedel, sõtsin kell 18.00 koos vanematega valge bmw-ga maale. Kui ma Hilja õhtul kell 23.00 tahtsin vetsu minna, nägin musta kogu suures toas.See oli mattias must, ning selle ümber lendasid putukad. Minust jooksid läbi kylmavärinad, ma olin täielikult sokeeritud, ma pole kunagi varem siukest asja näinud. Ma jooksin otsekohe tagasi ülesse ja uinusin otsekohe.

Suutsin selle ära teha! Sain matemaatikas suure kontrolltöö hinde viie! Olin nii õnnelik! Aga ma olin enamasti alati õnnelik.
Kell käis ja ma lippasin klassist välja. Paar kohkunud õpilast vaatas minu poole. Ma väga ei hoolinud. Ma sain ju viie!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar